onsdag 15 oktober 2008

GRATTIS I EFTERSKOTT.....


Ja nu e det en vecka sedan jag blev på körd av bilen, en vecka sedan jag låg på akuten och massa läkare sprang omkring runt mig o skulle kolla värden hit o dit.
Det var en vecka sedan jag tillbringa min födelsedag på sjukhuset, firad av min chef "C" och kollega "U" som kom och stötta mig i allt kaos.
Jag mår bättre men inte bra...men som alla pränta in i mitt huvud...det kunde gått sååå mycket värre.
Egentligen skulle jag vara hemma minst en vecka till
men de som känner mig vet e att jag har väldigt svårt för att bara sitta still och inte göra någonting....även om man har ont här o där.

Så imorgon tänkte jag bege mig tillbaka till jobbet.

Givitvis så åker jag hem om kroppen inte klarar det,men om jag känner mig rätt så lär jag stanna hela dagen.
På lördag tänker jag sätta mig på hästen igen. Saknar alla mina pollar nått så otroligt mycket.
Kruxet e ju den kvaddade moppen.
Med andra ord blir det att cykla till stallet varje dag...
men motion e ju alltid bra...

Carina ringde mig i morse o överaska mig.
Dom har bjudit mig på clinic på måndag ; plats gfrk
Det var meningen det skulle bli en födelsedagspresent o jag inte skulle få veta något för än den dagen, men så kom dom på att dom borde kolla om jag e ledig då... och har man sagt A får man säga B.

En ny häst har kommit till ridskolan! Ofelia, stor häst och JÄTTEFINER!!!
Och helt plötsligt så har Spitfire kanske konkurrens?
Tror dock inte det...inte många som kan slita mig från honom.
Saknar Adel nått så fruktansvärt..det är när man inte får och kan komma o rida o ta sig till stallet som man inser hur stor del av livet dom tillhör.

I fredags var jag på Sofia Åkermans föredrag på Mimers hus.
Innan träffa jag Sara och Hanna för att ta en fika.
Killen som äger cafét fråga vart jag hållet hus...han fråga medans han smålog lite om jag strejkade.
Ja jag e kanske stammis där annars..
Tillsammans gick jag , Sara o Hanna till Mimers och vi träffa Sofia som både Hanna o Sara känner.
Jag hade aldrig träffat henne innan men gud vad trevlig, varm o go hon var!
Nu ska jag snart göra iordning mig för att åka hem till Karin.
Ska följa med på hennes lektion idag.
Var så himla längesedan jag var på Lunden nu och jag saknar alla där.
Det tog emot mycket att sluta där. Men jag har även insett att det var nyttigt för mig att få prioritera.
Man kan inte göra allt.

1 kommentar:

Sara sa...

Vad kul med clinic söt! Det är bra, då sitter du (förhoppningsvis) stilla också...
Kram kram!
P.S, söt bild förresten!